
Telemarketing är när kan kontaktar både befintliga och nya kunder över telefon. Det finns ett flertals fördelar med att använd FaktaFinans telemarketing tjänster, du kommer först och främst ha en outsourcad telemarketing byrå som är kvalificerad och professionell. Vi vet helt enkelt hur vi ska arbeta för att du ska få de optimalaste resultaten.
Förutom telemarketing tjänster och mötesbokning, så kan vi även hjälpa dig med en kundtjänst. Detta innebär att du kommer kunna frigöra mer resurser och tid, vilket ger dina anställda möjligheten att fokusera på annat.
Välj en byrå med relevant branscherfarenhet
Det är otroligt viktigt att du väljer ett telemarketing bolag med den relevanta branscherfarenhet. Detta har vi här hos FaktaFinans. Vi har flera års erfarenhet inom outsourcad telemarketing online. Vi vet precis vad våra kunder söker efter, samt hur vi ska gå tillväga för att nå dem på det rätta sättet.
Två typer av telemarketing – inbound och outbound
När vi talar om telemarketing, så är det två olika typer av telemarketing som vi talar om, inbound samt outbound telemarketing. Med inbound telemarketing så talar vi om när samtal kommer in, och med outbound telemarketing så är detta när samtal rings. När det kommer till mötesbokning, telefonsäljare osv, så är det outbound marketing vi talar om. Detta är även precis det som vi här hos FaktaFinans fokuserar på i första hand.
Fördel med att anlita oss som telemarketingbolag
Genom att du anlitar oss som ditt professionella telemarketingbolag, så kommer du att slippa leta rätt på olika telefonlistor som är relevanta till din branch. Vi kommer att bistå med den informationen själva och se till att den listan representerar dina prospekts.
Rikta in er på rätt målgrupp
För att vi hos FaktaFinans ska kunna skapa den perfekta prospektlistan åt er, så måste ni först veta exakt vilken målgrupp som är er. Det är inte alla bolag som vet vilka potentiella prospekts som de ska rikta sig till. Är det en yngre målgrupp? eller en äldre?, vilken inkomst ska målgruppen ha? osv. Detta är saker som vi kan få reda på åt dig, genom våra marknadsundersökningar och betalda undersökningar.
På så sätt så har vi alltid den bästa helhetsbilden på vilka vi ska kontakta och vilka vi kan konvertera till betalda kunder bäst.
Vad kan telemarketing vara bra för?
Telemarketing kan man använda för ett flertals olika ändamål. Vi här hos FaktaFinans använder oss till störst del utav telemarketing till försäljning och kundtjänst. Dock så är det inte enbart individuella produkter som vi säljer, utan vi hjälper dig även att sälja prenumerationer, eventinbjudan mm.
Vi är din kundtjänst på telefon
Det finns ett flertals fördelar för dig med att anställa vår telemarketing avdelning som din kundtjänst. Du kommer alltid själv få välja vilka dagar, samt tider i veckan som vi ska arbeta aktivt. Det är även väldigt viktigt med kundvård, då det är betydligt svårare och dyrare att hitta nya kunder, än att bibehålla dem man har idag.
Lagar om telemarketing
Det finns idag ett flertals konsumentlagar som telemarketing omfattas av. Bland dessa är det hemförsäljningslagen, distanslagen, marknadsföringslagen och ångerrätten. När det handlar om distans- och hemförsäljningslagen, så är denna reglerad av både returrätten och ångerrätten.
Det är även helt förbjudet av telemarketingbolag att sitta och handla med obrukbara produkter, samt att vara vilseledande i sin marknadsföring på något viss.
Vi hjälper dig med telemarketing
Det är helt möjligt för dig att själv ringa dina egna kunder, dock så kommer det inte fungera om du inte har ett större callcenter bakom dig. Du kanske inte har tiden eller orken till, att själv sitta och ringa runt. Det är här företag som FaktaFinans kommer in.
Vi har idag ett flertals telefonsäljare som alla sitter redo att ta sig an nya uppdrag. Så länge vi har all nödvändig information ifrån dig, så kan vi komma igång med att sälja dina produkter och tjänster.